Zel Dağı Tırmanışı

Ulaşım
Zel Dağına çıkmak için bir kaç rota bulunuyor. Biz Kutudere mevkiinden çıkılan rotayı kullandık. Kutudere, Tunceli'den Nazımiye yönüne giderken arabayla 15 dakikalık bir mesafede bulunuyor.

Rota
Baharın gelmesiyle beraber, Tunceli Dağcılık ve Kamp Sporları Kulubü'nün organizasyonu ile Zel Dağına tırmandık. Zel Dağı 2300 metre yüksekliği olan bir dağ. Sabah 7:30 - 8:00 gibi yaklaşık 20 kişilik bir ekiple Kutudereye geldik. Burada gerekli hazırlıklarımızı yaptıktan sonra yoldan içeriye doğru tırmanmaya başladık.

Tırmanışa geçmeden önce, ekip rehberlerimiz bölgenin karakol komutanına çıkış yaptığımıza dair bilgi verdiler. Yürüyüşe başladığımızda hava yağmurluydu, ilerieyen saatlerde dolu yapmaya başladı ve belli bir zaman da kar yağışı vardı. Ara ara güneşin de açmasıyla dört mevsimi yaşamış olduk.

Zel Dağına bu rotadan çıkış neredeyse tamamen tırmanıştan oluşuyor. Sadece yolun yarısı gibi Küçük Zel mevkiinden, su kaynağına kadar yürüdüğümüz bir yol düz bir patikadan oluşuyor. Başlangıç noktasından Zel Dağının zirvesi 4 km kadar sürdü. Küçük Zel dediğimiz mevkii yolun 2. kmsinde karşınıza çıkıyor. Küçük Zel ile su kaynağı arası yaklaşık 500 metre. Yolun büyük bir kısmı gibi görünse de, bu mesafe düzlükten oluştuğu için kısa sürede geçiliyor. Su kaynağından sonra önceki yola göre daha dik bir yokuş sizi bekliyor. Su kaynağında küçük bir atıştırma molası veriyoruz.

Küçük Zel'e gelmeden kar yağmaya başlıyor ve ufak ufak kar tutuyor. Dönüş yolunda burada gelirken tutan küçük karın tamamen kaybolduğunu göreceğiz. Su kaynağını geçtikten bir müddet sonra kıştan beri  bulunan karla karşılaşıyoruz ve artık zirveye kadar karın üstünde yürüyoruz. Başlarda daha küçük olan kar kalınlığı zirveye yaklaştıkça artıyor. Zirve bölgesinde en azından 1 metre kalınlığında bir karla karşılaşıyoruz. Yürürken kimi zaman sıkışmamış karlara denk gelirsek belimize kadar içine batıyoruz.

Bu arada tüm yol boyunca eksik olmayan sis sayesinde manzaranın çoğunu kaçırıyoruz. Ara ara sis kaybolduğunda hemen makinelerimize sarılarak manzarayı yakalamaya çalışıyoruz.

Zirveye vardığımızda çok uzun süre durmuyoruz çünkü çok sert esen bir rüzgar burada bizi karşılıyor. Bu 4 km lik yolu, bir buçuk saatlik dinlenme ile toplamda 4 saatte tamamlıyoruz. Yine burada da pankartımız altında resim çektikten ve kısa bir atıştırma molasından sonra dönüş yoluna başlıyoruz.

Dönüş yolu biraz daha keyifli ve hızlı geçiyor. Kar bölgesinden çıkmadan önce bir çok yeri arkadaşlar kayarak iniyor. Bu kayma ve yuvarlanmalar sayesinde de iniş yolumuzu 2 saatte tamamlıyoruz.