Kırkmerdiven, Qanîye Hesen, Kepir Yaylaları - Gözeler Köyü

Ulaşım
Kırkmerdiven yaylasına bir gün önce Ovacık, Gözeler köyünden hareketle Kırkmerdiven Şelaleleri üzerinden gelerek kamp kurmuştuk. Bu rotayı görmek için aşağıda ilgili rotalar bölümüne bakabilirsiniz.

Rota
Rota toplamda 17 km uzunluğunda. Yaklaşık 2200 metre yükseklikten başlayan yolculuk 2800 metrelere kadar çıkıyor. Bu 600 metre yükselme toplamda 10km lik bir yol ile olduğundan yorucu bir rota değil. Önce Kırkmerdiven yaylasından Qanîye Hesen (Hasan'ın Çeşmesi) yaylasına ulaşıyoruz. Burası aynı zamanda Erzincan Kemah ilçesi sınırları içinde. Burada sağımızda kalan dağın çevresini bir u dönüşü yaparak dolanıyoruz ve tekrar Dersim il sınırları içine girerek Kepir Yaylaları ve Kepir göllerine varıyoruz.

Tüm yol boyunca koyun ve keçi sürüleri ile karşılaşıyoruz. Bu sürü sahipleri Kepir yaylalarında konaklamışlar. Bu yıl kuraklık fazla olduğundan yukarılara daha erken çıkmışlar. İki tane Kepir gölü karşımıza çıkıyor. Birincisi kurumaya başlamış. İkinci gölde hala su var. Kepir yaylasından Gözeler köyüne inmek için kullanacağımzı İt Yokuşu'na giderken önümüze bir de Hızır Gölü çıkıyor. Bu gölde kurumuş durumda. Bu Hızır gölünü geçerken tamamen kayalık bir bölgeden ilerliyoruz. Buralarda bilekli ayakkabı giyilmesi çok faydalı olur.

İt Yokuşuna vardığımızda yükseklik 2788 metre oluyor. Tüm yolculuğumuzun en yüksek noktası burası. İt Yokuşu ismini, buraya çıkan bir köpeğin yolda ölmesinden alıyor :) Yani o derece uzun ve yokuş bir yer. Bu yokuşun inişi de aynı derecede sorlu. Özelikle ayak parmaklar ve diz kapaklarımıza çok yklenmek zorunda kalıyoruz. Buralarda batın kullanılmasını tavsiye ediyorum. Dizlerinize yazık etmeyin. Ayrıca inişte ayak parmaklarınıza çok yüklenmemek için mutlaka en azından yarım numara büyük bir yürüyüş ayakkabısı kullanmanızı öneriyorum.

İt Yokuşuna kadar olan 10 km yi molalarla beraber 6 saatte yürüdük. Kalan 7 km lik inişi 2.5 saatte tamamladık. Bu yokuştan inerken gerçekten de "artık yeter bitsin bu yokuş" diyor insan. "Bir daha da bu yokuştan inmem" diye geçiriyoruz içimizden. Yaklaşık 2800 metreden 1400 metreye kadar inerek Gözeler Köyüne varıyoruz. 1400 metreyi 7km de iniş gerçekten fazla. Zaten bu 7km zik zak çizmekten kaynaklı. Düz inilseydi tahhminen bunun yarısı kadar yol olurdu. Bu uzun inişe dayanamayıp kalan son kilometreleri at ile dönen arkadaşımız da bile oldu.

Bu uzun inişten sonra Gözeler Köyüne geldiğinizde ayaklarınızı suya sokmak dünyalara değiyor tabi...