Mazgirt Kırklar Dağı Tırmanışı

Ulaşım
Yürüyüşe Mazgirt ilçesinin Kale Köyü'nden başladık. Bu köy Mazgirt - Germisi (Bulgurcular) arasında TRT verici istasyonuna giden yol üzerinde bulunuyor.

Rota
Rotaya başlamadan önce güzergahımız üstünde bulunan bir ziyarette mola verdik ve eskiden kilise olduğunu söylenen bir kayayı gördük. Kayanın içi oyulmuş ve tek göz oda yapılmıştı.

Bu yürüyüş için Tunceli Dağcılım ve Kamp Sporları Kulübü TUDAK'a teşekkürler. TUDAK sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

Yine yürüyüşe başlayacağımız Kale Köyü'ne vardığımızda, köyün adını da aldığı Mazgirt kalesini ziyaret ettik. Daha sonra köyden yukarı rotaya girerek yürüyüşümüze başladık. Yürüyüş TRT verici istasyonuna gelip, buradan sola doğru yay çizerek Kırklar dağına devam etti. Verici istasyonu aynı zamanda askeri karakol. Her zaman olduğu gibi TUDAK'tan arkadaşlar karakol komutanına haber vererek yürüyüş yaptığımızı bildirmişlerdi. Rota genel olarak kolay. Kar olmadığı sürece rahatlıkla yürünecek bir yol.

Yürüyüş 1650 metrelerden başlayıp 1900 metreye kadar çııyor ve Mazgirt merkezde 1400 metreye kadar iniyor. Kırklar Dağı 1900 metre yükselikte olan bir yer. Kırklar Dağına varınca mola verip yemek yedik. Burada manzara harika. Daha sonra yola koyularak geldiğimiz yay rotasını çizmeye devam edip Mazgirt merkeze ulaştık.

Rota toplamda 7.5 km.  Zaman zaman dizboyu karlar içinde keyifli bir yürüyüş yaptık. Mart ayında olmamıza rağmen tepelerin kuzay yamaçları hariç çoğu yerde kar yoktu.