Simena - Kapaklı - Demre

Simena - Demre Andriake Camping arası yaklaşık 12 km'lik bir yol. Uzun bir mesafe olmadığı için son günün rotasını yavaş yavaş ve rotanın keyfini daha fazla geçirerek yürüyüp tamamladık. Demre Andriake Camping'e vardığımızda artık asfalt yol ile yürümektense, orada bekleyen bir taksi ile Demre merkeze geldik.

Sabah 8:30 gibi yola koyulduk. Önce kaleden aşağı inerek tekrar tersanenin bulunduğu yere geldik. Buradaki mezarlığın köşesinde bulunan çeşme ile rotamız başlıyor. Kale tarafından geldiğinizde Likya Tabelalarının olduğu sağdaki futbol sahasına doğru girmeyin, mezarlık duvarı boyunca ilerleyeceksiniz. Kaleden buraya kadar mesafe 400m civarı.

Mezarlığın yanındaki traktör yolundan düz devam ediyorsunuz. Yolun bitimine doğru sola içeri doğru, bir keçi ağılının yanından geçecek şekilde ilerliyorsunuz. Bu ağılı geçince dümdüz açık bir araziye çıkıyorsunuz. Burada işaretler zor görünüyor. Araziye çıktığınızda tam karşınıza bakın, oradaki yere gideceksiniz. Bir de sağ tarafta bir ağaç ve harabe kalıntısı var. Buraya değil sol taraftaki patikaya ilerleyeceksiniz. Bir müddet bu düzlüklerde ilerleyeceksiniz. 2,5-3km sonra kayalıklı, taşlıklı bir yola gireceksiniz. Bundan sonra klasik Likya yolu olan taşlıklı, toprak karışık yolda ilerliyorsunuz.

Bir müddet sonra sağda denizin içe girdiği bir uzantıya ulaşacaksınız. Burada aynı zamanda küçük bir yerleşim yeri olacak. Terkedilmiş bir görüntüsü olmasına rağmen, "taze portakal suyu" tabelası görüyoruz ama sezonda olmadığımız için kimse bulunmuyor. Biraz daha ilerlediğinizde artık sahile ulaşıyorsunuz. Biraz ilerleyince burada bir iskele göreceksiniz. Tahminen buraya birşeyler yapılacak veya yapılacakken vazgeçilmiş. Solda yukarı doğru bir tırmanış ile buradan ayrılıyoruz. Bu tırmanış önünüzdeki küçük tepeyi aştıracak. Bu yol bir çember çizerek sizi karşı kıyıdaki harabenin oraya kadar getirecek. Bu harabeye ulaştığınızda yanından ileriye değili soldan yukarı doğru devam edin. Harebenin tersi istikamet olmuş oluyor.

Bu yokuştan sonra yine uzun bir düzlüğe ulaşıyorsunuz. Bu düzlüklerden Nisan-Mayıs aylarında geçiyorsanız papatya tarlaları ile karşılaşacaksınız. Bu yüzden baharda buralardan geçmek daha keyifli olacaktır. Bu düzlük bitince yukarı sola doğru bir çıkış başlayacak. Bu yokuş sizi solunuzda duran tepenin ucuna kadar çıkaracak. Tepeye varınca nispeten düz bir yolda ilerliyorusunuz. Biraz ilerleyince bir sarnıç ile karşılaşacaksınız. Burada uzakta sol tarafınızda evler göreceksiniz. Bu sarnıçın solundan geçerek devam ediyorsunuz. Biraz sonra solda karşınıza bir sera çıkacak. Bu serayı geçer geçmez likya yolu tabelasını göreceksiniz. Sol tarafta uzaktan gördüğünüz yer Kapaklı.

Kapaklı solunuzda kalacak şekilde devam edince, zaman zaman düz zaman zaman meyilli bir iniş yapıyorsunuz. Son bir çıkışla beraber dik bir inişle plaja varıyorsunuz. Bu plajın adı Çakıl Plajı. Buraya Çoban Plajı dendiğini de duymuştum ama bildiğim kadarıyla burası Çakıl Plajı diye geçiyor. Plajdan devam edip koy boyunca ilerliyorsunuz. Bu plajdan baktığınızda tam karşıda görünen yer sizin gideceğiniz Demre Yat Limanı. Daha doğrusu bu Yat Limanının solunda kalan yere varacaksınız. Artık son zorlu yerdesiniz. Buradan sonra insanların düz dedikleri ama bol kayalıklı olduğundan yorucu bir rota sizi bekliyor.

Belirli bir süre sonra sağ tarafınızda yine keçi ağılları olan bir yere geleceksiniz. Hatta bu ağılların içinden geçerek devam edeceksiniz. Buradan biraz sonra da artık varacağınız Çayağzı'nı göreceksiniz. Yol sizi buraya indirecek ve meşhur asma köprüyü burada görceksiniz. Artık ayaklarınız biraz rahatlasın diye sahilde çıplak ayakla yürüyebilirsiniz. Sahil boyunca devam edince karşınıza büyük bir kayalık tepe çıkacak. Buranın dibi Andriake Camping. Buraya geçmek için kanalda kurulu demir bir köprü göreceksiniz. Bu köprü ile kamp alanına geçebilirsiniz. Bugün son günümüz olduğundan burada kalmak yerine Demre'ye bir taksi ile geçiyoruz.