Faralya - Kabak - Alınca

Ulaşım
Bir önceki gün Hisarönü'nden Faralya'ya yürüdüğümüz için ulaşım hakkında detaylı bilgi veremeyeceğim. Yalnız Faralya'ya Fethiye'den günde iki münübüsün geldiğini duydum.

Rota
Faralya - Alınca arasında Kabak bulunuyor. Bu rotayı yaparken dilerseniz Kabak'ta mola verip bir gün dinlenebilirsiniz. Yahut hiç Kabak koyuna inmeden de doğrudan Faralya - Alınca arasını yürüyebilirsiniz. Rota üzerinde tabelalar sizi yönlendiriyor. Kabak koyuna inerseniz sizi güzel bir çıkış bekliyor. Elimdeki GPS Faralya - Alınca arasını 10.5 km olarak gösterdi. Tabelalara bakarsak yaklaşık 13kmlik bir yol olması lazım. Yeri gelmişken söyleyeyim, Likya Yolu tabelaları yeterince güvenilir değil. Yürürken siz de göreceksiniz, bazen 8km var dedikten 1-2 km sonra yine 8km var yazıyor. Bu tabelalar gönüllülük prensibiyle yenileniyor, neredeyse her yıl tabelalarda sorun çıktığı için yenilenmek zorunda kalıyor. Çok kesin güvenmemek kaydıyla tabelaları dikkate alabilirsiniz. Tabela çalışmasını yapan arkadaşların da ellerine sağlık demeyi unutmayalım.

Faralya'nın çıkışında asfalt yoldan ilerlerken hemen sol-yukarı orman içine yön veren tabelayı göreceksiniz. Rotaya girmenizle beraber yaklaşık 1km lik bir çıkış sizi bekliyor. Çıkış bittikten 200m sonra artık toprak bir yola ulaşıyorsunuz. Biraz yürüdükten sonra tekrar orman içine girip iniş yapıyorsunuz. İnişin bittiği yerde karşınıza tabela çıkıyor. Burada Kabak koyuna inmeden doğrudan Alınca'ya doğru devam edebilirsiniz. Buradan Alınca 7km yazıyor. Kabak buradan 1 km aşağıda olduğu için biz inmeye karar verdik. 200 metre inmemiştik ki asfalt yola geldik.

Burada Tabelada Faralya 7km yazıyor ama biz henüz 6 km geldik. Buraya gelene kadar arada bir kez su karşımıza çıkmıştı. Bir de Kabak'ta su bulabilirsiniz. Buradan Alınca'ya kadar artık su bulunmuyor. Asfalt yola indiğiniz yerde bir bakkal bulunuyor. Ayrıca sezonda burada gözleme de yapılıyor.

Yoldan aşağı ilerlediğimizde kırmızı-beyaz işaretleri artık kaybediyoruz. Burada sarı-kırmızı işaretler var. Bu işaretleri takip ederek aşağıda dere yatağına kadar iniyoruz ve dere yatağından sola doğru kıvrılarak tekrar kırmızı-beyaz işaretleri buluyoruz. Sanırım bizi Kabak sahiline indirecek kırmızı-beyaz işaretleri kaçırdık ve buradan tekrar bağlanmış olduk. Yeri gelmişken belirteyim, FARDER (Faralya Derneği) aracılığı ile buralarda değişik rotalar açılmış. Bu rotalar da başka renklerle işaretlenmiş. Bazen kırmızı-beyaz ve sarı-kırmızı işaretler kesişiyor. Buna dikkat edin.

Özellikle Kabak bölgesindeki yapılaşmalardan kaynaklı buralarda işaretler oldukça karışmış. Aşağı dere yatağına inerken göreceksiniz, bir sürü yeni işletme açılmış ve yol kaybolmuş. Eğer işaretleri kaybederseniz Reflections pansiyonunu sorun ve onun önüne kadar gelin. Daha sonra Reflections'ın yanından aşağıya inen yola doğru devam edin. Bu yolda yine geriye doğru Reflections tabelalarını göreceksiniz. Bu doğru yolda olduğunuzu gösteriyor. Bu yol sizi dere yatağına indiriyor. Burada karşıya geçmeden sola dönerseniz ileride kırmızı-beyaz işaretleri yeniden göreceksiniz.

Bu dere yatağından 150 metre sonra sağlam bir çıkışa başlıyorsunuz. Yaklaşık 150m yüksekliklerden başlayıp 750 metrelere kadar çıkacaksınız. Bu çıkışı tırmanırken, heyelan veya sel olmuş bir bölgeden geçeceksiniz. Ağaçların çoğunun kırıldığı veya yarıya kadar taşlar altında kaldıklarını gördüğünüz bir bölge. Buralarda da işaretler yokolmuş ama mümkün olduğunda baba (üst üste koyulan taşlar) ile yönlendirme yapılmış.

350m yüksekliğe varınca, Kabak'a inerken gördüğünüz ve Alınca'ya direk yön veren yol ile kesişiyorsunuz.  Bu kavşaktan sonra çok ihtişamlı bir kayalığın yanından geçiyorsunuz. Biraz daha yürürseniz 450 m yüksekliğe vardığınızda mola verecek güzel bir yere varıyorsunuz. Henüz üstü olmayan küçük bir çardak bile mevcut.

Bu arada çıkış sırasında cep telefonunun çekmediğini farkettik. Tahminen Kabak'tan sonra Alınca'ya kadar artık cep telefonlarınız çekmeyecek.

Alınca'ya geldiğimizde hemen girişte Bayram'ın yeri sizi karşılıyor. Yine burada bungalov evlerde, akşam yemeği ve sabah kahvaltısı dahil kişi başı 50 TL ye kalabilirsiniz.