Alınca - Gey - Bel

Rota
Alınca - Gey - Bel 13.4 km lik bir rota. Alınca'dan Bel'e yine çift rota var. Biz sahilden devam eden ve Gey üzerinden geçen rotayı kullandık.

Rotanın başlangıcı asfalt yoldan inerken Gül Pansiyon'u geçtikten hemen sonra sağa, aşağıya doğru inen patika. Burada sıkı bir iniş var. İnişten tamamlandıktan bir müddet sonra yol rahatlıyor. Yılın bu zamanlarında bu yollarda yürürken sürekli arı vızıltısı duyacaksınız.

Patika genel olrak rahat. Bir müddet sonra sağlı sollu zeytin tarlalarının çitlerinin arasında geçeceksiniz. Biraz daha ilerleyince de sarnıca ulaşacaksınız. Sarnıçtan 100 metre sonra da Boğaziçi ve Gey ayrımını gösteren tabelayla karşılaşacaksınız. Bu tabelanın olduğu noktada bir çayocağı inşaatı yapılıyordu. Tahminen seneye burası hizmete girecektir. Bu ayrımdan bir müddet sonra asfalt yola ulaşıyorsunuz ve burada Gey'e 3km tabelasını görüyorsunuz. Kısa da olsa asfaltta 3km yürümek sıkıcı tabi ki.

Gey'in girişindeki ilk markette biraz soluklanıyoruz. Marketin adı GE Büfe. Aynı zamanda yolda gelirken de bir-iki taşın üstünde bu marketin ismini görmüştük. Küçük bir bilgi, GE Büfe, çadır ücreti almadan akşam yemeği ve sabah kahvaltısı 25 TL ye veriyorlarmış. İşletmeci Tahir Kılıç, telefon 0537 587 4697

Gey'den çıktıktan sonra asfalt yoldan ilerleyip traktör yoluna giriyorsunuz. Burada traktör yolunu takip edin. Bir ara kırmızı-beyaz işareti görmeyebilirsiniz, siz yine toprak yoldan devam edin. Sarı-Kırmızı renkli işaretler görebilirsiniz, bunları takip etmeyin.

Gey'den itibaren tekrar önce bir iniş sonra çıkış ile Bel'e varıyorsunuz. Rota boyunca Gey haricinde su bulunmuyor. Buna göre tedariğinizi yapmanızı öneriyorum.

Buradan sonraki rotanın bir kısmını daha önceki senelerde yürüdüğüm için, buradan bir taksi tutarak anayola iniyoruz ve ben Patara'ya ulaşıyorum. Aksilik şu ki, batonlarımı Bel'de dinlendiğimiz çeşme başında unutmuşum. Patara'da baton bulmam elbette imkansız. Hızlı bir düşünceyle iki tane çekpas buluyorum ve bunların saplarını bundan sonraki yürüyüşümde kullanmak için yanıma alıyorum.