İsviçre Luzern Gölü Gezisi

Luzern gölü çevresini dolaşmak üzere Amsterdam’dan yola çıktığımız yolculuğumuz Basel’de başladı. Bu rotayı izleyecekler var mıdır bilmiyorum ama Amsterdam’dan uçakla yaklaşık 1 saatte, ya da trenle yaklaşık 8 saatte Basel’eulaşılabilir. Basel çok sevdiğim bir havaalanı, bisikletli iseniz yarım saat içinde şehre ulaşabilirsiniz, ya da otobüs ile hızlıca Basel tren istasyonuna (Bahnhof Basel SBB) ulaşılabilir.

İsviçre Bisiklet Turu 8. Gün Morges - Cenevre

İsviçre bisiklet turumuzun son günü yaklaşık 50 k yaparak Cenevre'ye ulaşıyoruz. Sonlar her zaman hüzünlü olduğundan bugün de bizi biraz hüzün sarıyor. Cenevre'nin kendisi de bu hüzne tuz biber oluyor deyim yerindeyse.

İsviçre Bisiklet Turu 7. Gün Villeneuve - Morges

İsviçre bisiklet turumuzun 7. gününde artık sona yaklaştığımız ve çok kısa yolumuz kaldığı için daha da ağırdan alarak yola devam ediyoruz. Bugün yolculuk başlangıcında İsviçre'nin önemli şatolarından biri olan Chilon Şatosunu ziyaret ettik.

İsviçre Bisiklet Turu 6. Gün Leuk - Villeneuve

Turumuzun 6. günü en fazla yol yaptığımız gün oldu. Rotanın neredeyse tamamının nehir kenarından geçmesi ve yolun düz olması fazla yol yapmamızı sağladı. Bu kadar fazla nehir görmek de insanı yoruyor doğrusu...

İsviçre Bisiklet Turu 5. Gün Fiesch - Leuk

İsviçre bisiklet turumuzun 5. gününde Alplere çıktık. Daha önceki günlerde çıkamadığımız Avrupanın en yüksek noktasının acısını burada çıkarmış olduk. Gerçekten de Alplerin buzullarına böyle yakın olmak çok keyifliydi. Herkese önerebileceğim bir deneyim oldu.

İsviçre Bisiklet Turu 4. Gün Meiringen - Fiesch

İsviçre turumuzun 4. gününde Grimsellpass geçişini yaptık. Yaklaşık 20 km yol boyunca 1500 metre civarı yükselmemiz gerekiyordu. Bu yolu bisiklet sürerek bir günde harcamak yerine otobüsle çıkmaya karar verdik. Otobüsle giderken bisiklet ve paten ile burayı çıkan çok kişi de gördük.

İsviçre Bisiklet Turu 3. Gün Bern - Meiringen

İsviçre turumuzun üçüncü gününde iki göl yanından geçiyoruz. Bu iki göl arasında bulunan ve aynı zamanda Avrupanın en yüksek noktasına (Jungfrau) çıkış yeri olan Interlaken'den geçiyoruz. Buradan geçerken çıkış için doğru zamanı yakalayamadığımızdan Alpleri gezmeyi bir sonraki durağımıza bırakmaya karar veriyoruz.

İsviçre Bisiklet Turu 1. Gün Basel - Aarburg

Bu benim ilk bisiklet turum. İlk bisiklet turumun İsviçre'de olması bir yandan iyi bir yandan da kötü oldu tabi ki. İlk bisiklet turunun yapılabilecek en güzel ülkelerden birinde olması güzel, ilk turun çıtasının bu kadar yüksek olması diğer turlar açısından kötü oldu diye düşünüyorum :)

İsviçre Bisiklet Turu 2. Gün Aarburg - Bern

İsviçre bisiklet turumuzun ikinci gününde yaklaşık 70 km yol yaparak Aarburg'dan Bern'e ulaştık. Bugünün en güzel yanı tüm yolculuk boyunca göreceğiniz bütün evlerin pencerelerinin rengarenk çiçeklerle dolu olması. Adeta görsel bir şölen eşiliğinde rotanızı yapıyorsunuz ve akşamında Aare Nehrine ulaşarak günü yorgunluğunu tatlı suda yüzerek atıyorsunuz.