Yalova - Çanakkale Bisiklet Turu 1.Gün : Yalova - Armutlu

İsviçre'de yaptığım ilk bisiklet turundan sonra Türkiye'de de bir tur yapmaya karar verdim ve önceki tur arkadaşlarımdan Birkan ile beraber Yalova'dan Çanakkale'ye bir haftalık bir sürede tur yaptık. Yaklaşık 420 km lik bir sürüş ile Yalova'dan Çanakkale'ye 6 günde ulaştık. Turumuzun ilk günü Yalova'dan Armutlu'ya kadardı. İlk günü anlatmadan önce genel olarak rota hakkında biraz bilgi vermeye çalışayım.

Biraz önce yazdığım gibi yol toplamda 420 km tutuyor. Google Maps'te Yalova'dan Çanakkale'ye rota çizdirdiğinizde yaklaşık 335 km lik bir yol çıkarıyor karşınıza. Tabi bu rota sadece anayolları takip eden bir rota oluyor. Biz Yalova'dan itibaren mümkün olduğunca kıyı şeridini takip etmeye çalışarak rotada ilerledik. Böyle olunca da rota 420 km ye çıktı. İyiki de çıktı, böylece anayolda kamyonlarla beraber gideceğimize sahil şeridi boyunca çok güzel köylerden geçerek keyifli bir tur yaptık.

Turu planlarken çok detaylı bir şekilde topografiye bakarak bir rota çıkarmadık. Kıyı şeridinde olduğumuz sürece yükselme ve alçalmaların çok aşırı olmayacağını düşündük. Gerçekten de tüm tur boyunca yaptığımız en büyük çıkış 10m den 300m vicarına yapılan bir çıkıştı. Yine rotayı planlarken nerelerde mola vereceğimizi ve nerelerde kalacağımızı da planlamadık. Yani hedef odaklı bir tur yerine keyif odaklı bir tur yapmaya çalıştık. Böylece yolumuz üzerinde hava kararana kadar bisiklet sürüp, havanın karardığı ilk yerleşim yerinde konakladık.

Yanımıza kamp malzemesi almamıza rağmen sadece 1 gün kampta kaldık. Bunun iki nedeni vardı. Birincisi yol üzerinde kamp işletmeleri bulmak çok zor. Hatta zordan da öte pek yok. İşletme olmayan bir yere çadır atmak ta istemedik. Çünkü tüm gün bisiklet sürdükten sonra akşam konaklayacağınız yere vardığınızda güzel bir duşu çok arıyor insan. Hal böyle olunca duş alabilmek için otel/motel/pansiyonlarda kaldık genelde.

Kısaca altı günlük rotamızda geçtiğimiz yerler şu şekilde oldu.

1.Gün : Yalova - Armutlu (52km)
2.Gün : Armutlu - Mudanya (66km)
3.Gün : Mudanya - Bayramdere (75km)
4.Gün : Bayramdere - Erdek (58km)
5.Gün : Erdek - Biga (71km)
6.Gün : Biga - Çanakkale (96km)

Rotanın tamamı hakkında bilgileri veridkten sonra ilk günü anlatmaya başlayabilirim. İlk günkü rotamız Yalova'dan Armutlu'ya yaklaşık 52 km sürdü. İlk gün olması sanırım en az yolu yapmamıza neden oldu. Tüm yol boyunca bir kez 150m ye bir kez de 250m yüksekliğe çıktık. Bunun haricinde yol gayet rahat bir yoldu.

Yolun geneline dair birkaç rakam daha vermek gerekirse. Molaları saymazsak ortalama hızımız saatte 10 km olmuş. Molaları da işin içine katarsak hızımız ortalama saate 6km ye düşmüş. Toplam çıkışımız ve toplam inişimiz 760m. Bu da gösteriyorki başladığımız yüksekliğe geri dönmüşüz.

Yalova'ya İstanbul'dan feribot ile 75 dakikada geldik ve feribottan inerek tura başladık. Hemen bir bilgi vereyim. Bisiklet için İDO ayrıca ücret almıyor. Feribotta bisiklet için özel yer yok ama çalışanlar size uygun bir yer gösteriyor.

Feribottan iner inmez Çınarcık'a doğru direk sağa giden yolda pedallara basıyoruz. Yalova'nın çıkışına geldiğimizde Çınarcık tabelasını takip ettik. Bu yolu takip ettiğimizde Yalova Üniversitesi'nin Merkez Kampüsü'nün önünden geçiyoruz. Yalova - Çınarcık arası yaklaşık 15km. Bu yolu bir buçuk saatte gelip ilk molamızı Çınarcık İskeledeki meydanda veriyoruz. Çay ve Hürriyet ablanın yol için yaptığı nefis kurabiyeleri mideye indiriyoruz. Yeri gelmişken yazayım, İstanbul'daysanız ve bu süper kurabiyelerden yemek isterseniz sizi de Hürriyet Kafe'ye bekleriz.

Molanın ardından tekrar yola çıkarak Çınarcık sahili boyunca ilerliyoruz. Çınarcıktan çıktıktan sonra yol sahilden içeriye doğru giriyor ve Esenköy'e kadar sağlı sollu ormanlık bir yoldan ilerliyoruz. Esenköy'de tekrar sahil şeridine iniyoruz ve Esenköy'ün çıkışında tekrar sahilden ayrılıyorsunuz. Burada günü en büyük tırmanışını yaparak 250m yüksekliklere kadar çıkıyorsunuz. Yol fena olmadığı için yol çok yormuyor. Tepe noktasına vardığınızda Armutlu'ya 7 km yolunuz kalıyor. Yolun son kısmını tabi ki inişle bitirmek çok keyifli.

1.Günden görüntüler... 3 video sırasıyla Çınarcık'a iniş, Çınarcık sahili ve Esenköy'e iniş.