Kars

Uzun zamandır Kars'a gitmek istiyorduk ama özellikle kışın Doğu Ekspresini kullanarak bu yolculuğu yapmak istiyorduk. Sonunda muradımıza erdik ve Ocak ayının ortasında yaklaşık 24 saat süren bir yolculukla Kars'a ulaşıp, Çıldır Gölü'nü donmuş halde ziyaret edebildik.

Kars'ı ziyaret etmek istiyorsanız, gidişte veya dönüşte tren yolculuğu yapmanızı öneririm. Tren yolculuğu da tüm tatilinizin bir parçası olmalı yani. Biz gidişte tren ile dönüşte ise uçak ile yolculuk yaptık. Doğu ekspresi Ankara'dan kalkıyor. Gidişimizde ilk karşılaştığımız sorun trende yemekli vagonun kapalı olmasıydı. 24 saat süren bir yolculukta yemekli vagonun kapalı olması çok saçma ama yapacak birşey yok. Üstelik telefonla yemekli vagonu sormamıza rağmen bize bilgi verilmemişti. Bu kadar uzun yolculukta tabi ki yataklı vagonu tercih etmelisiniz. Yemek meselesini çözmek için hemen interneti kullanarak Erzincan'da bulduğumuz bir pideciden trenin Erzincan'a varış saatine göre pide sipariş ettik. Sağolsunlar tam trene göre getirdiler. Sizin de böyle bir sorununuz olursa diye buraya pidecinin telefonunu yazıyorum. Baboş Pide & Lahmacun Salonu, 0 (446) 226 2788. Ayrıca kendi yanımızda getirdiğimiz abur cuburlar da çok işe yaradı tabi ki.

Kars'ta kalabileceğiniz otel skalası çok geniş. Biz geceliği kahvaltı dahil 60 TL den kaldık ama geceliği 500 TL'ye de otel bulabilirsiniz. Özellikle eski Rus yapılarından dönüştürülmüş oteller çok şık ama pahalı. En meşhur olanı ise Kar's Otel. Yine yemek konusunda gelince Kars'ın en meşhur yemeği tabi ki kaz eti. Bu konuda da isim yapmış iki yer bulunuyor. Kars Kaz Evi ve Hanımeli Kars Mutfağı. Her ikisi de birbirine yakın yerde bulunuyor. Her ikisinde de yemek yiyerek karşılaştırma yapabilirsiniz. Biz Hanımeli'ni daha çok beğendik.

Kars gezisi Cuma'yı da birleştirerek hafta sonu yapılabilecek bir gezi. Bir gün Kars'ın kendi içini gezebilirsiniz, İkinci gün, Ani Harabeleri ve Çıldır Gölü'nü ziyaret edebilirsiniz. Daha fazla zamanınız var ise, bir gün de Sarıkamış Kayak Merkezi'ne gidebilirsiniz. Ani Harabeleri ve Çıldır Gölü için araç kiralamalısınız. Eğer kalabalık iseniz şoförlü minibüs kiralayabilirsiniz. Özellikle kışın gittiyseniz, aracı şoför ile beraber kiralamanızı öneririm. Kar ve buz da araç sürmek tehlikeli olabilir. Bu konuda da orada tanıştığımız Bülent abimiz bize çok yardımcı oldu. Bülent abinin telefon numarası 0 (539) 366 7911.

Kars içinde gezmek için özel birşey yapmanıza gerek yok, sokaklarını gezmek yetiyor. Her sokakta mutlaka eski Rus yapılarından görüyorsunuz. Özel olarak da tabi ki Kars Kalesi'ni gezeceksiniz. Kars Kalesi'ne giderken önünden geçeceğiniz Kale Burcu'nu göreceksiniz. Kars Kalesi'nden Kars'ı tabir yerinde ise ayaklarınızın altında göreceksiniz. Ayrıca kaleden indikten sonra sağ tarafta karşılaşacağınız Kars Çayı'nın manzarası da çok güzel.

Ani Harabelerinde geçireceğiniz vakit kış ve yaz olmasına göre değişecek :) Soğukta açık hava müzesi gezmek her zaman daha hızlı oluyor. Üşümemek için hızlı hızlı hareket ediyorsunuz. Ani Harabeleri'nden sonra da Çıldır Gölüne geçtik. Çıldır Gölü'nü donmuş olarak görmek, üzerinde koşmak ve atlı arabalarla küçük bir tur atmak çok keyifli. İnsan bu göl manzarasını yazın da, donmamış haldeyken görmek istiyor tabi ki. Çıldır Gölü'nde iki adet restoran bulunuyor. Biri içkili diğeri içkisiz. İçkili olan Atalay'ın yeri ve daha meşhur. Biz de size Atalay'ın yerini öneriyoruz.