İzmir - Bodrum Bisiklet Turu 2.Gün : Sığacık - Pamucak

Turumuzun ikinci gününde Sığacık'tan Pamucak'a kadar yaklaşık 70km lik bir yol yaptık. Deniz kenarından başlayıp yine deniz kenarında rotamızı sonlandırdık. Toplamda tırmanışımız 635m oldu. Yolu 5,5 saat sürüş zamanı ile 9 saatte tamamladık.

Sabah sıkı bir kahvaltı yapıp 9 gibi yola koyulduk. Doğrudan Seferihisar - Selçuk ana yoluna çıkmaktansa, Akarca üzerinden bu yola bağlandık.  Sığacık'tan Seferihisara giderken, dolmuş yolu değil de yeni yapılan yoldan ilerlerseniz, sağa doğru Akarca tabelasını göreceksiniz. Bu yolda aynı zamanda sağlı-sollu mandalina bahçelerini göreceksiniz. Bu sayede Seferihisar Akarca bölgesinin sahilini de gördük. Akarca bölgesi daha çok siteler ve yazıklardan oluşuyor. Akarca'dan sonra yola bağlanmadan hemen önce Haritacılar Sitesinin içinden geçiyorsunuz. Bu siteyi de çok beğendik. Buradan çıkar çıkmaz artık anayola gelmiş oluyorsunuz.

Buradan sonra belirli bir yere kadar askeri tatbikat bölgesinden geçiyorsunuz. Bundan dolayı sağlı sollu askeri birlikler/araçlar görebilirsiniz. Bu bölgede sahile inmek de bu yüzden yasak. Bu bölgeyi geçince Banksis Sitelerinin tabelasını görene kadar küçük bir iki tırmanış sizi bekliyor. Sonra küçük bir çıkış daha olacak ve peşinden hoş bir iniş ile Doğan Bey'e kadar manzaranın keyfini çıkarabilirsiniz. Doğanbey'i geçtikten sonra Ürkmez karşınıza çıkıyor. Burada Lebedos Harabeleri tabelasını gördüğümüz için içeri girdik ama nasıl olduysa hiç birşey göremeden tekrar anayola bağlandık. İçeride bir tabela bulamadık ya da gözümüzden kaçtı. Geri dönmek de istemediğimizden yola devam ettik.

Bundan sonra yolumuz Gümüldür ve Özdere olacak şekilde devam etmeden önce Gümüldür'de öğlen molası verdik. Böylece öğlen sıcağında bisiklet de sürmemiş oluruz diye düşündük. Burada Tereyağlı Ödemiş Köfte yedik. Böylece bir yöresel lezzeti daha tatmış olduk.

Mola'dan sonra devam edip Özdere'yi geçtik. Özdere bitiminden sonra bir yokuş çıkmaya başlayacaksınız. Bu yokuşun bitiminde harika bir manzara ile karşılaşacaksınız. Ne yazık ki buralarda çöpten/pislikten geçilmez halde. Özdere'den sonra sahilden biraz ayrılıp, koy manzaralı tepelerden ilerliyorsunuz. Bu küçük koylar ve manzaralı bölge Ahmetbeyli'ye kadar devam ediyor. Ahmetbeyli'de sahile indikten sonra yine Ahmetbeyli'nin Zeytinköy dönüşüne kadar tepelerden ilerliyorsunuz. Zeytinköy ayrımıyla beraber sağlı sollu sazlıkların olduğu düz uzun bir yola geliyorsunuz. Bu yol Gebekirse Gölü Milli Parkı'nın ortasından geçen yol.

Milli Parkı geçip düz yol bitince, sağa doğru sahile girerek, Pamucak Plajındaki Dereli Motel'de günümüzü tamamladık. Hava tamamen kararmadan da hızlıca denizimize girerek Pamucak Plajının keyfini çıkardık. Henüz sezon açılmadığı için çift kişilik odada kahvaltı dahil çift kişi için 100 TL ye konakladık. Burada çadır da kurabiliyorsunuz.