Rotalar

2014 yılının Eylül ayında Yalova - Çanakkale bisiklet gezisini yaptıktan sonra, bu yıl da devam edip Çanakkale'den İzmir'e kadar tur yapmayı planlamıştık. Bu turu da bu plandan yola çıkarak yaptık. İlk gün Çanakkale Otogardan başlayan yolculuğumuz, yaklaşık 70km lik bir mesafe ile Dalyan Köyünde sona erdi.

Sabah erken yola çıkmak için bir gece önceden İstanbul ve Ankara'dan otobüslerle Çanakkale otogarına gelerek Birkan ve Arda ile buluştuk. Hemen ilk önemli bilgiyi burada vereyim. İstanbul'dan gelen otobüsler, sizi İskelede indiriyor. Daha sonra ya servise yetişemiyorsunuz ya da servis aracı bisikleti almak istemiyor. Ankara'dan gelenler ise doğrudan otogara gidiyorlar. Böyle bir durum söz konusuysa Atatürk Caddesinin, Çanakkale - İzmir asfaltı ile kesiştiği noktada buluşabilirsiniz. Ben sabah erken geldiğim için otogara kadar bisiklet sürdüm. Hava biraz soğuk ve esiyordu ama bisiklet binmeye başladığımız anda herşeyin güzel olacağını biliyorduk. Tura başlar başlamaz ilk hedefimiz bir an önce anayoldan kurtulup sahil şeridine girmekti. Çanakkale-İzmir asfaltını takip ederek 6,5 km sonra Atatürk Caddesinin girişine ulaştık ve ana asfalttan ayrıldık.

Buradan sonra sırasıyla Güzelyalı, Kumkale, Tevfikiye istikametinden devam ederek yolumuzun üzerindeki Troya kalıntılarına uğradık. Burada biraz vakit geçirdikten sonra Kalafat'tan geçerek Yeniköy'e doğru ilerledik. Yaklaşık 38km sonra stabilize bir yola girerek yolu uzatıp Yeniköy'den geçmek yerine, soldan devam edip YeniKöy'ü uzakta sağımızda bırakarak yola devam ettik. 47. km de Yeniköy'den gelen asfalt yol ile buluşuyoruz. Yaklaşık 9 km süren bu yolda, köylüler tarlalarda kalan saman vb yığınlar yakıyorlardı. Zaman zaman dumanlar içinden geçmek hiç de güzel değildi.

Asfalta bağlandıktan sonra devem edip Üvecik ve Kumburun'u geçerek Çamoba'ya doğru ilerledik. Çamoba'ya geldiğimizde Geyikli İskelesine doğru sağdan kestirme bir yola girerek ilerledik. İskeleye ulaştıktan sonra Dalyan'a, tamamen sahil yolundan giderek vardık. Sezon dışında olduğumuzdan açık olan tek pansyion Dalyan Pansyiona yerleştik.

1.Gün Çanakkale - Dalyan

JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps.
However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser.
To view Google Maps, enable JavaScript by changing your browser options, and then try again.

Detaylı bilgi için TIKLAYIN

• 019

İlgili Rotalar

Çanakkale - İzmir Bisiklet Turu 6.Gün : Çandarlı - İzmir

Çanakkale - İzmir turunu planlarken hedefimiz Eski Foça'dan Karaburun'a geçip, İzmir'e giden Menemen anayolunu kullanmaktansa, şehre batıdan giriş yapmaktı. Fakat Eski Foça - Karaburun feribotunun ekim ayında çalışmadığını öğrenince planımızı değiştirmek sorunda kaldık.

Çanakkale - İzmir Bisiklet Turu 5.Gün : Dikili - Çandarlı

Turumuzun 5.günü bizim için tam bir dinlenme günü oldu. İzmir'e yaklaştığımız için biraz yavaştan alıp Bademli, Denizköy üzerinden Çandarlı'ya kadar pedalladık. Tüm gün dinlene dinlene 33 km'lik bir yol yaptık.

Çanakkale - İzmir Bisiklet Turu 4.Gün : Burhaniye Ören - Dikili

Turumuzun 4.gününde Burhaniye Ören ile Dikili arasını pedalladık. Yaklaşık 5 saatte 80 kmlik br yol yaptık. Toplam yükseliş ve düşüşün az olmasından dolayı yine rahat bir yolculuk oldu. Genel olarak sahil boyunca ilerlediğimiz keyifli bir etap oldu bizim için.

Çanakkale - İzmir Bisiklet Turu 3.Gün : Kadırga Koyu - Burhaniye Ören

Çanakkale - İzmir turumuzun üçüncü gününde Kadırga Koyu ile Burhaniye Ören arasını pedalladık. Yaklaşık 6 saatlik bir süre ile 64 km lik yol yaptık. Toplam çıkışımız 250m yi bulmadığı için bugün çok rahat ve dinlene dinlene gittiğimiz bir yol oldu. Yolun tamamında sahil kenarından gittiğimiz için iniş çıkış çok fazla olmadı.

Çanakkale - İzmir Bisiklet Turu 2.Gün : Dalyan - Kadırga Koyu

Çanakkale - İzmir turumuzun ikinci gününde hedefimiz Kadırga Koyu'na ulaşmak oldu. Bu hedefi 67 km lik bir yolla 8 saatte aldık. Rotamızın toplam çıkışı 890m. Rota sonunda yine deniz kenarına indiğimiz için çıktığımız tüm yolu inmiş olduk.

Yalova - Çanakkale Bisiklet Turu 6.Gün : Biga - Çanakkale

Turumuzun son günü Biga - Çanakkale arasında ana yoldan ilerleyerek geçti. Anayoldan gittiğimiz ve yol temiz olduğu için, en fazla yol yaptığımız gün bugün oldu. Yaklaşık 95km mesafe katederek turumuzu sonlandırdık.

İlgili Bölgeler

Marmara

Bölgede gezilecek en güzel yerlerden biri Kapıdağ Yarımadası'dır. Kağıdağ Yarımadası Marmara Denizi içerisinde bulunan yarımadadır. Yarımadanın çevresini dolaşan asfalt bir yol bulunmaktadır. Ama asıl güzellikleri keşfetmek için yarımadanın ortasından geçen köy yollarını kullanmanız gerekir. Bu yol üzerinde kurulu Pomak köyleri bulunmaktadır.