Yalova - Çanakkale Bisiklet Turu 5.Gün : Erdek - Biga

Turun 5. gününde Erdek - Biga arasını tamamladık. Yol yaklaşık 70km tuttu. Bugünden itibaren yolumuzu ana yola bağladık. Anayoldan gitmenin dezavantajı tabi ki doğadan uzaklaşmak oldu.

Sabah Ant Camping'den ayrıldıktan sonra tabi ki kahvaltımızı Düzler mevkiinde bulunan Ekici marketteki meşhur Kavala tostundan yiyerek güne başladık. Kahvaltıdan sonra ilk durağımız Edincik oldu. Yol Edincik için çıkış yapmaya başladı. Asfalt düz değil de çakıllı bir asfalt olduğu için bu çıkış bizi normalden daha fazla yordu.

Edincik'e giderken yolda çok ilginç bir yapıya rastladık. Fizik Müzik Köyü'nden Yüksel Hoca tarafından Nazım Hikmet anısına bir anıt yapılmıştı. Oradan geçen bir köylüye bu köyü sorduğumuzda bilmiyordu. Bu köy nerededir biz de bilmiyoruz ama anıt tabi ki çok hoşumuza gitti.

Edincik'e ulaştığınızda yolların hep arnavut kaldırımı olduğunu göreceksiniz. Arnavut kaldırımda bisiklet sürmek tabi ki daha da yorucu. Neyse ki Edincik çok büyük bir yerleşim merkezi değil. Edincik'ten sonra Bursa-Çanakkale anayoluna bağlanıyorsunuz. Bu yolda genelde sağlı sollu ayçiçeği tarlaları göreceksiniz. Ayrıca çakıllı safalt olan yol bir müddet sonra daha düz bir asfalt haline geliyor. Bu da performansımızı arttırıyor.

Ana yollarda olmanın dezavantajlarından biri de mola verecek güzel yerler bulamamak oluyor. Biz de bugünkü molamızı bir benzin istasyonunun yanındaki işletmede veriyoruz. Ayrıca yeri gelmişken anayollardan gitmenin birkaç dezavantajını burada sıralamak istiyorum.

1. Yol üzerinde gölgelik yerler bulamıyorsunuz ve güneş sizi kavuruyor. Tali yollarda mutlaka ağaç altı bir yerler karşınıza çıkıyor.
  2. Su, yemek vb için daha dikkatli davranmanız gerekiyor. Çünkü bunların satıldığı yerler benzin istasyonları oluyor ve aralarındaki mesafeler bisiklet sürüşü ile hiç de yakın olmuyor.
  3. Mola vermek için yine aynı şekilde karşınıza çok seçenek çıkmıyor. Mecburen bir benzin istasyonu tercih etmeniz gerekiyor.
  4. Anayollardaki manzara doğadan uzaklaşıyor. Doğaya dokunamaz hale geliyorsunuz. Bu yüzden de daha keyifsiz yollar haline geliyor.

Moladan sonra yola çıkıyoruz ve pek de tarif gerektirmeyen şekilde ana yoldan düz ilerleyerek Biga'ya kadar pedal çeviriyoruz. Edincik'ten anayola bağlandıktan sonra yol hep inişli çıkışlı devam ediyor. O yüzden her seferinde inerken bir rahatlama hissederken, çıkışı gördüğünüzde bir sıkıntı yaşayacaksınız. Yeri gelmişken yazayım, biz bu yolun durumunu sorduğumuzda sadece bir çıkış var sonra hep düz demişti karşılaştığımız insanlar. Tahminen araba yolculuğu yaptıkları için yolun ne kadar inişli ve çıkışlı olduğunu farketmedikleri için böyle söylemişlerdir. Bu da algının yaptığınız eyleme göre nasıl değiştiğini gösteren güzel bir örnek oldu bize. O yüzden yol durumunu öğrenmek için mümkünse araba kullananlara değil, motor kullananlara sorun. Tabi bisiklet kullanan bulursanız o en iyisi olur.

Bugünkü rotanın en güzel yani ana yol üzerinde yer yer görülen ve harika lezzetli kavunlar satan köylülerin olmasıydı. Kavunlar küçükler, o yüzden her canınız çektiğinde durup yiyebileceğiniz bir ayardalar.