Yalova - Çanakkale Bisiklet Turu 3.Gün : Mudanya - Bayramdere

Turumuzun en güzel günlerinden birini Mudanya - Bayramdere arasında yaptık. Genel olarak trafikten uzak, hem deniz hem dere, ufak bir görüntüyle de göl manzarası ile bir gün geçirdik. Yaklaşık 75km lik bir mesafe kat ederek Mudanya'dan Bayramdere'ye bağlı Yeniköy sahil beldesine ulaştık.

Her gün olduğu gibi, deniz seviyesinden başlayıp, yine deniz seviyesine geri döndük. Tüm gün boyunca en fazla 140m yükseliğe çıktık. Sabah 8 de Koç Otelden ayrılarak yola çıktık. Hava yağmurlu olacak gibi göründüğünden bir an önce Tirilye'ye varıp yağmuru kahvaltı yaparken karşılayalım dedik. Ne yazık ki bu düşüncemizi gerçekleştiremedik. Tam Tirilye'ye girdiğimiz anda şiddetli bir sağnak başladı. Önce bir yarım saat yağmurun azalmasını bekledik ve ilk azaldığı anda hızlıca Tarihi Çamlı Kahveye doğru pedalladık. Yağmur göründüğü kadar az değilmiş ki epeyce ıslandık.

Tarihi Çamlı Kahvede kahvaltı yaparken yağmurun da durmasını bekleyerek 1-2 saatimizi burada geçirdik. Yağmurun tamamen durmayacağına ikna olduktan sonra yağmurluklarımızı giyerek harekete geçtik. Tirilye çıkışında yağmurla beraber bir yokuş tırmandık. Bu yokuşta bizi motive eden en güzel şey sağlı-sollu incir ağaçları oldu. Ara ara durup bol bol incir yedik. Tirilye'den Esenceye kadar genel olarak çıkış var. Uzakta bir verici göreceksiniz. Bu vericinin olduğu yere kadar çıkacağınızı düşünün. Günün en büyük çıkışı burada yapıyorsunuz. Yaklaşık 140m lere kadar çıkıyor.

Esence köyüne yaklaştığımızda yağmur artık gerçekten durmuştu. Esence üzerinden Eğerceye giderek burada yemek molamızı verdik. Eğerce'de, Eğerce Otel ismiyle bulunan harika bir yerde yemeğimizi yedik ve biraz dinlendik. Daha sonra yine yola koyulduk.

Eğerce'den sonraki yol sonuna kadar keyifli bir yol olacak. İlk başta sahil kenarında sağda deniz solda ormanlık alan olarak yol ilerliyor. Özellikle Eğerce'den, Arapçiftliği Gölü mevkiindeki Ballıkaya'ya kadar olan yol çok keyifli. Eğerceden bu göle kadar sahilden gidiyorsunuz. Daha sonra gölün yanından Çapraz Çay deresine geliyorsunuz. Dereden karşıya geçmek için 10km kadar içerilere ilerleyerek Hayırlay Köyünde bulunan köprüyü kullanmanız gerekecek. Yani nehri geçmek için fazladan bir 20 km yol yapmanız gerekiyor ama inanın bu 20 km yol tüm rota boyunca üzerinden geçeceğiniz en güzel yol. Bu yüzden fazladan yaptığımız yolu hiç de dert etmiyoruz.

Gölden sonra sağımızda Çapraz Çay kalacak şekilde 10 km içeri girerek Hayırlar köyüne gelip, köprüden geçiyoruz ve tekrar 10km yol yaparak içeride Boğaz Köyüne kadar geliyoruz. Bu geri geliş sırasında rüzgar önden esiyor ve yolu biraz zorlaştırıyor. Bu arada bu Çapraz Çay üzerinde eskiden kayıkçılar varmış. Bu kadar yol uzamasın diye taşımacılık yaparlarmış ama artık bunu yapan yokmuş. Bu bölgenin bu kadar güzel olmasının sebeplerinden birisi de, bölgenin, yani Çapraz Çay'ın sağındaki ve solundaki yerlerin Yaban Hayatı Geliştirme Sahası olarak koruma altında olması. Nehir boyunca yol genellikle düz ve yine genellikle nehre yakın.

Boğaz Köyden geçtikten 6 km sonra sonunda Bayramdere Köyüne ulaşıyoruz. Köyde pek bir şey yok ve asıl yerleşim yeri sahil bölgesindeki Yeniköy mevkii. 1,5 km sonra da sahile varıyoruz. Sahile varıp Yeniköy mevkiini görünce hangisi köy hangisi onun altındaki mevkii kafamız karışıyor. Çünkü Yeniköy tam bir turistik belde havasında. Burada Kalacak yer ararken Yeniköy Belediye Kampında tanıştığımız Belediye Müdürü bizi bir geceliğine misafir ediyor.

Akşam güzel bir balıkçıda yemeğimizi yiyerek günü bitiriyoruz.

3.Günden görüntüler. Videolar sırasıyla Eğerce'ye iniş, Eğerce'ye iniş, Eğerce çıkışı, Eğerce - Ballıkaya arası